Képviselő-testületünk június 29-i döntése alapján nem kerül sor a pályázati forrásból tervezett elektromos töltőállomás kiépítésére Kalocsán. Bár benyújtott támogatási igényünket pozitívan bírálták el, a gazdasági körülmények változása miatt a támogatási összegről való lemondás és a megvalósítástól való elállás mellett döntött a képviselő-testület.
A Nemzetgazdasági Minisztérium 2016. augusztusában írta ki a „Jedlik Ányos Terv” Elektromos töltőállomás alprogram nevet viselő, helyi önkormányzatok részére elektromobilitási töltőinfrastruktúra kiépítését támogató pályázatát azzal a céllal, hogy a közlekedésből származó üvegházhatású gázok emissziója csökkenjen, létrejöhessen az ország környezetkímélő gépkocsikkal történő átjárhatósága, s hogy a töltőpontok a felhasználók mindennapi életteréhez a lehető legközelebb kerüljenek.
A pályázatban az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítéséről szóló EU-s irányelvnek is megfelelve „A”, „B” és „C” típusú töltőállomások telepítésére lehetett pályázni. Bár a „C” típusú villámtöltő állomás lényegesen gyorsabb feltöltést biztosít, kiépítése is sokkal költségesebb. Az igény előkészítése során mérlegelésre került az önkormányzat pénzügyi helyzete és a kiépítés költsége is, így 1 darab „A” típusú (2×22 kW) töltőállomás megvalósítsa mellett voksolt a testület.
A pályázat benyújtása után jelentek meg a sajtóban, médiában azok a tények, melyek szerint elektromos villámtöltő-hálózat kiépítését tervezi a Mol-csoport a kelet-közép-európai régióban, s hogy a Mol az E.ON-csoporttal közösen uniós támogatási kérelmet nyújtott be a közel 1,7 milliárd forint értékű projekthez. Projektjük célja, hogy egy 150 kilométer sűrűségű, univerzális elektromos villámtöltő-hálózat alakuljon ki az európai tranzitútvonalak mentén elhelyezkedő, Mol-csoporthoz tartozó töltőállomás hálózaton, s így a közép-kelet-európai régió elektromos járművekkel is átjárhatóvá váljon.
További hír, hogy a kormány várakozása szerint a gyorsforgalmi utak mentén 80 kilométerenként villám-, azaz gyorstöltőállomások kiépítése fog megvalósulni még ebben az évben.
A magánkézben lévő, nem önkormányzati tulajdonú töltőállomások telepítése benzinkutak, áruházláncok, nagyobb szolgáltatási létesítmények közelében várható a magasabb kihasználtság érdekében, így a Bátyai útra tervezett „A” típusú, több órás töltési idejű állomást várhatóan lényegesen kevesebben használnák a hamarosan kiépítésre kerülő gyorsabb töltési pontokhoz képest.
Bár önkormányzatunk a 2017. május 18-án megérkezett támogatói döntés alapján elnyerte a megvalósításhoz szükséges összeget, tekintettel az üzleti szféra ez irányú fejlesztéseire, a szükséges 1,6 milliós forintos önköltségen felül keletkező éves minimum 200 ezer forint működési költségre, valamint az önkormányzat 5 éves fenntartási időszak alatt vállalt kötelezettségeire június 29-én képviselő-testületünk a támogatási összegről való lemondás és a pályázat megvalósításától való elállás mellett döntött.